MERRY CHRISTMAS

25 december 2017 - Thành phố Phan Thiết, Vietnam

Lieve mensen,

Ik wens jullie vanuit Mui-Ne, Vietnam allemaal hele fijne kerstdagen.
Hopelijk worden jullie verwend met lekkernijen, cadeautjes en kerstknuffels.

Hierbij een kort verslag over waar ik kerst vier en hoe ik hier gekomen ben. Tevens wat nieuws omtrent de aankomende tyfoon! Een Vietnam blog met ervaringen en belevenissen  volgen !

Vorige week wist ik nog niet waar ik zou zitten met kerst. Het maakte me ergens wel ongerust en onzeker. Moest ik dat niet al lang geregeld hebben? De onrust was zo groot,  dat ik geen keuze heb gemaakt en het op z'n beloop laten. #lastig
Ik wist dat ik vanuit Hoi An naar Quy Nhon en Mui Ne wilde. Misschien nog Da Lat meepakken om vervolgens via Ho Chi Minh naar de Mekong Delta en Chu Chi tunnels te gaan. Veel plannen en de tijd dringt. Want 31 december vlieg ik naar Thailand. Oud & Nieuw vier ik met mijn vrolijke ouders in Cha-Am.

Dus en toen_Na twee teleurstellende dagen in Quy Nhon en Nha Trang ben ik  afgelopen woensdag in Mui Ne aangekomen. Een badplaatsje ten zuiden van Ho Chi Minh. Zelfs toen had ik nog geen bed geregeld. Van Djinny kreeg ik een appje dat ze ook in Mui Ne zaten op een relaxte spot. Zo relaxed dat ze besloten hadden om te blijven. Het is wel aan de andere kant 20 min. uit het centrum.
Dat was voor mij de reden dat ik daar ook een nachtje heb geboekt.

--Djinny is een vriendinnetje die ik uit Soest ken. Zij en haar vriend,zijn al 9 maanden aan het reizen. In Hanoi ben ik ze toevallig voor het eerst tegen gekomen. Ontzettend leuk. Ook in Hoi An zaten we per toeval in hetzelfde Hostel. In mijn blog over Vietnam zal je haar naam nog wel tegenkomen--

Bij aankomst werd ik vriendelijk ontvangen en goed geholpen. Anders dan mijn aankomst in Mui Ne zelf. Meine Gutte.. Meer daarover meer in mijn Vietnam blog.

25/12_eerste kerstdag_Djinny had gelijk!

Ik zit er ook nog!

Waar?_LongSon Mui Ne. Backpackers Paradise! Direct aan zee met (open) dorms, bungalows, tenten. Een restaurant, bar, leuke zitjes, schommels en pooltafel.

Tyfoon, en nu?_De tyfoon die in de Filipijnen het leven heeft gekost aan 230 mensen raast deze kant op.  De verwachting is dat ze vandaag rond 16 uur aan land komt en via Hi Chi Minh een Mekong Delta een weg vind Naar de zuidelijke eilanden en naar Thailand. Vannacht is ze op haar krachtigst. Daarna zwakt het af. Volgens de satelliet beelden en verwachtingen zal het Mui Ne niet treffen, behalve hevige wind en wellicht regen. Aanvankelijk was mijn plan om morgen  naar Ho Chi Minh te gaan en daarna paar dagen Mekong Delta.

Je zult begrijpen dat ik dat niet ga doen. De busrit voor morgen heb ik gecanceld en bekijk morgen verder wat te doen!

Het is hier gezellig en voel me vooralsnog veilig. Hoewel ik de nacht nog beetje een angstig vooruitzicht vind.

Nogmaals fijne dagen, geniet en eet smakelijk!

Love you XOXO

Ellen

1. Mama steusel:
    25 december 2017
    Goed gedaan ,bus voor nu af gezegd en nog een nachtje daar blijven!Wij blijven het weer volgen!
    Morgen ochtend even FT?
    Nou schat k hoop voor jou dat het al met al toch nog wel een slaap nachje wordt!❤️😘😘
  2. Lonneke:
    Fijne kerst topper! Hopelijk blijft het daar rustig 🙏🏻😘
  3. Manon:
    25 december 2017
    Wat een avontuur! Fijne kerst El en hoop dat je een redelijk rustige nacht tegemoet gaat. Dikke kerst kus Manon
  4. Fredna:
    25 december 2017
    Dank je wel weer Ellen, voor al jouw heerlijke en boeiende verhalen over jouw/jullie vele belevenissen en avonturen. Wat een reis zeg, onvergetelijk en waardevol voor de rest van je leven!

Alle liefs, Fredna
  5. Ellen zelf ;-):
    26 december 2017
    Lieve mensen,

Het is hier allemaal goed gegaan vannacht.
    Het laatste nieuws is dat de storm in kracht is afgezwakt. De schade is beperkt gebleven.

Morgen pak ik de bus naar Ho Chi Minh en ga ik wellicht alsnog naar de Mekong Delta. Ik was al in contact met een vrouw die daar (private) tours organiseert. Vanmorgen heb ik haar gevraagd hoe het daar is en of het begaanbaar is. Zij heeft geantwoord dat het vooral heel hard heeft geregend, maar dat de echte storm is uitgebleven.
    XXX
  6. Wouter Steusel:
    27 december 2017
    Ha die Ellen,
    Dat heb je heel goed besloten. En ja, ofschoon de kerst al voorbij is hoop ik dat je nog mooie dagen krijgt in de Mekong Delta. Veel plezier bij je vader en moeder rond de jaarwisseling. Heel veel warme groeten van Wouter en Annekrijn. En een heel goed 2018.
    p.s. Wij smullen van je verslagen en kijken nu al uit naar de volgende.
  7. Ellen zelf:
    30 december 2017
    Lieve Wouter en Annekrijn, dank voor de wensen. Ze zijn goed aangekomen. Hebben jullie ook leuke dagen gehad? Op naar de jaarwisseling. Alvast de beste wensen en tot in 2018! Liefs, ellen