Stuiteren op een plastic stoeltje..

17 oktober 2017 - Manggissari, Indonesië

Oooh ik zit te stuiteren op mijn plastic stoeltje..

Terwijl ik bij de "Hardy's" i.v.m. de Wi-Fi mijn blog over week 2 aan het typen ben, zie ik aan een tafel tegenover mij een gezin aanschuiven. Ze zien er prachtig uit. Zo te zien voor een ceremonie. De vrouw en ik hebben oogcontact en lachen naar elkaar.

Niet veel later vraagt ze of ze aan mijn tafel mag zitten ze informeert waar ik vandaan kom en waar ik verblijf. Er ontstaat een spontaan gesprek. Haar man mengt zich aan ons gesprek toe. Hij blijkt guide te zijn op de nu wereld beroemde vulkaan "Gunung Agung"! Zijn werk gebied heeft hij moeten verlaten, vanwege de dreiging tot uitbarsten van de vulkaan. Als het anders was geweest dan had ik met een trekking mee mogen gaan deze berg op. Door deze omstandigheden heeft hij nu meer tijd voor zijn gezin. Mooie vrouw en 3 knappe kinderen.

Ik complimenteer ze op hun kleding en vraag of het om een ceremonie gaat.
Niet te missen natuurlijk! Maar toch vraag ik er naar.
Trots vertellen dat ze vandaag en morgen ceremonie hebben.

Voor mogen hebben ze mij uitgenodigd om daarbij aanwezig te zijn.
Hij zorgt voor een sarong, zij voor mijn haar do en ik moet een wit t-shirt regelen . Denk dat mijn witte shirt met knal roze SuperDry niet gepast is.

De geesten van hun voorouders worden geëerd.

Het is een eer om uitgenodigd te worden en een ceremonie van zo dichtbij mee te mogen maken, dus ik denk dat ik het wel ga doen.

Zo zie je maar weer dat elke dag onvoorspelbaar is.
Dit tussendoortje heeft het schrijven van mijn blog onderbroken. Deze ga ik ook niet meer posten vandaag.  Het is bijna 18:00 uur. Ik moet terug naar huis. Eten en daarna heb ik Rikki beloofd verder te helpen met zijn Engels huiswerk

Mooie dingen!

Liefs,

Ellie

1. Wendy:
    17 oktober 2017
    Mooi! En heel bijzonder om aanwezig te zijn bij een ceremonie! Zeker doen! Geniet! Kus
  2. Lonneke:
    Mooie Koestermomentjes. Genietse morgen topper! Kus
  3. Manon:
    17 oktober 2017
    Bijzonder om te mogen participeren hoor Ellen
  4. Rianne:
    17 oktober 2017
    Super El, lieve mensjes! Benieuwd hoe de ceremonie was!
  5. Renee:
    Wat leuk !!!!!
  6. Guapa:
    17 oktober 2017
    Geweldig guapa om mee te mogen maken! Ben heel benieuwd hoe dat zal zijn😘
  7. Floortje:
    20 oktober 2017
    Mooi Ellen,
    Bijzonder dat je daarbij aanwezig mocht zijn!
    😘
  8. Ellen zelf ;-):
    20 oktober 2017
    Het was zeker een bijzondere ervaring! @Rianne, Inderdaad hele lieve mensen. Ze hebben een plekje in mijn blog, hoofd en hart.
  9. Mama steusel:
    26 oktober 2017
    Op het juiste moment op de goede plek.
    Kijk uit naar je ervaringen en misschien foto’s! 😘